dimarts, 1 d’abril del 2014

Converses de bon matí i preguntes existencials...

Avui tenim un matí emboirat d'aquells que deixen entreveure al cel una esfera brillant perfecta; amagada entre teranyines de núvols, pots mirar-la sense que t'enlluerni. 
Estem al cotxe, camí de l'escola; la Laia menja una galeta, l'Aran, el Bernat i la Jana xerren. 

Tot d'una el Bernat em diu: 
"- Mama, això que hi ha al cel és el Sol? -", li dic que si i les nenes també s'ho miren.
"- Es mou! S'esta movent mama. - " diu l'Aran.
"- Voleu dir? -" 
"- Si perquè abans estava allà i ara m'he de girar per veure'l -" Respon la Jana.
" - Es el cotxe que es mou, no? -" Pregunta el Bernat.
" - I la terra, la terra també es mou -" Apunta l'Aran. " - Sabeu que? Que el Sol té un fil transparent, que no es veu, que l'aguanta" afegeix.
I salta el Bernat: " - Apa Aran que no! En tot cas l'aguanta la gravetat -"
I se sent la Jana: "- De debò hi ha un fil, Carla? Com s'aguanta el Sol? -"

Taxan!!! Ja la tenim aquí!! Una pregunta  d'aquelles que t'agafen desprevingut, i més si te la fan de bon matí i quan encara enyores l'hora que t'han pres amb el canvi horari.

Acabem d'aparcar, em giro i tres parells d'ulls encuriosits em miren. Els explico algo així com ara que els planetes estan en equilibri i que s'aguanten per unes forces semblants a les que fan que els imans s'aguantin a les neveres o que es mantinguin a una certa distància entre ells. Que jo tampoc ho sé molt bé ara mateix i afegeixo que ho poden buscar als llibres que hi ha a l'espai del Bernat, n'hi ha molts que parlen de l'univers i els planetes.
Caminant cap a l'escola sento que la Jana diu que el Sol s'aguanta amb un imàn i el Bernat els explica que la Terra i l'espai són diferents perquè a la Terra hi ha gravetat i a l'espai flotes. "Clar, per això el Sol no cau, està flotant" diu l'Aran.
Entrem a l'escola i un preciós ram de lliris ens dóna la benvinguda...
Feliç dimarts i benvingut abril!

PD: Us deixo una frase que encapçala el mes en el nostre calendari i que m'encanta: 
"L'ahir és història, el demà un misteri. L'avui és un regal, per això se'n diu present"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies pels comentaris! Tots em fan molta il.lusió i intentaré respondre'ls un a un sempre que pugui!