divendres, 23 de maig del 2014

L'arribada a casa després de les colònies

Avui ha arribat el Bernat de colònies, quatre dies sense veure'l i sense saber res d'ell!! La veritat és que he estat molt enfeinada i m'han passat ràpid però tots l'hem trobat a faltar. Aquest matí, quan s'ha llevat, l'Aran ha vingut al nostre llit dient que volia que vingués el Bernat ja! 
A la tarda l'hem anat a rebre tots a l'autocar i, sorprenentment, quan li hem preguntat com havia anat, ha començat a xerrar i ens ha explicat un munt de coses, saltant d'un tema a l'altre:
"Ha sigut un mole, hem fet cabanes de branques, ja us les ensenyaré quan anem a aquesta casa. Hem de portar fils per fer les cabanes.
Hem vist un serp, a la paret de la casa, a la de fora, era així... I amb la cua així....
I tinc un record de l'arbre màgic. 
El Pep que era l'amo de la casa va trobar una carta i ens va dir si ens la llegia i tot vam dir que si, hi deia qe havíem de seguir les llums i a fòra hi havia un caminet d'espelmes que anaven cap a dins del bosc i al peu de l'arbre màgic hi havia una rodona d'espelmes i un cistell ple de bossetes amb cacahuets coberts de xocolata. Ho porto tot a la motxilla i només en vaig menjar un perqué aixi en podrem menjar tots.
També vam veure pollets d'ocell que havia fet niu a la paret de la casa i el Z es va endur un ou i els grans van cuidar els pollets que jo ho vaig veure, les mestres eh...
I hem fet un "campionat" de futbol que no vam guanyar, saps perquè? Perque la final la van guanyar els altres pero fent unes trampotes grandíssimes i vam dir que la repetiríem i ja no la vam poder repetir perqué ja marxàvem i no hi havia temps....
Tinc una bola màgica per posar-hi alguna cosa que m'agradi molt del bosc, ens la va donar l'arbre m'agic i ens va dir: Que la sort us acompanyi!. I l'endemà tots teníem uns dibuixets a la cara (encara els portes, li diem) i les mestres també els tenien eh! Però, en realitat, ens els havien fet elles perquè l'I, de l'altra classe, ens va dir que eren els segells que hi ha a l'escola, que ell havia vist que els dibuixos eren iguals...
I saps que, mama? A la bola no hi tinc res perquè recollia moltes coses que m'agradaven però no havia ni obert la bola i després les havia perdut i ara ja no sé on són....
És que ha sigut súper xulo!"




Quan hem arribat a casa, ens hem posat a desfer la motxilla i el Joan li pregunta:
"- T'has dutxat algun dia?-"
"- No -" Diu rient
"- I perquè no? - " Li diu el Joan també rient i fent cara de "no m'ho puc creure".
"- Mira pq no me'n recordava i perquè estava molt cansat. I un dia estava amb el T, que ell ja estava despullat i jo li deia que anés cap a la dutxa que no tindría temps i quan jo ja estava despullat i amb la tovallola i les xancletes i tot i ja anávem cap a dalt, ens vam trobar una mestra i ens va dir que l'aigua ja era freda i ja no ens vam poder dutxar-"
I aquí salta l'Aran:
"- Quan jo vagi de colònies no faré com el Bernat, si que em dutxaré. Em llevaré, em dutxaré i em vestiré i ja està....-"
"- Però saps què, Aran? Que no és tan fàcil com sembla eh! Que t'has de despullar i agafar les xancletes, i un sabó i la tovallola i la roba per després, anar cap al lavabo.... i clar ho has de fer tot sol...-" li diu el Bernat amb cara d'atabalat.
"- És igual perquè si no puc li diré a la Carolina que m'ajudi o a les meves amigues i ens anirem a dutxar totes juntes i ja està -"

L'últim que m'ha dit abans d'adormir-se és que li encantaria ensenyar-nos la cabana que va fer amb els seus amics, que tenia columnes a dins i tot. Sort que les mestres en van fer fotos i us les podran ensenyar diu.
I jo també penso que és una sort que hi hagi fotos, que ja tenim ganes de veure-les i que m'emociona escoltar-lo explicant-nos les experiències d'aquests dies amb tanta passió!

Han anat de colònies els vostres petits? Com ho viuen? I vosaltres?

Una abraçada,
Carla





2 comentaris:

  1. Al cole on van les meves filles van de colònies curs sí, curs no. Aquest any no ens tocava, però el proper curs hi aniran les dues!!!! així que serà tota una experiència estar a casa entres setmana sense nenes.

    Quina enveja en Bernat fent cabanes als arbres!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest any a algunes famílies també els han coincidit els dos fills de colònies i hauries d'haver vist les cares de relax el divendres a l'arribada dels autocars! Ja ens ho explicaràs l'any que ve!
      Una abraçada!

      Elimina

Moltes gràcies pels comentaris! Tots em fan molta il.lusió i intentaré respondre'ls un a un sempre que pugui!